Maar liefst 10 promotie tips voor je salon

Geplaatst op 13-10-2012

Delen

10 promotie tips voor je salon

Je wilt uiteraard graag meer klanten in je nagelstudio, schoonheidssalon of pedicuresalon en dat je klanten meer besteden bij je? Maar hoe bereik je dat? De volgende 10 promotie tips kunnen je hierbij helpen.

10. Geef gratis nailart weg op twee vingers, bijvoorbeeld de duimen, wanneer een klant besluit een nieuwe set kunstnagels te nemen. De klant geniet van extra voordeel en jij kunt de klant tonen wat je nog meer in huis hebt waardoor je mogelijk de volgende keer meer nailart kunt verkopen.

9. Stel luxe (manicure) behandelingen samen en promoot deze onder je klanten voor een speciale actie prijs. Tijdens deze behandelingen kun je laten zien wat je allemaal in huis hebt en je kunt ook standaard producten erbij leveren die de klant mee naar huis mag nemen voor diezelfde prijs. Als de klant éénmaal iets ervaren heeft is de kans groter dan zij een volgende keer dit weer wil boeken of de producten die ze heeft gekregen bij je wil aanschaffen.

8. Er zullen altijd uren of dagen zijn waarin het in jouw salon minder druk is. Speciaal voor deze momenten kun je behandelingen aanbieden voor een scherpe prijs of introductie aanbiedingen. De klant heeft een financieel voordeel en jij hebt ook op deze minder gunstige tijden afspraken gepland staan. Zorg er wel voor dat je hier voorwaarden aan verbindt, alleen voor nieuwe klanten of een bepaalde dag en tijdstip en wijk daar niet van af.

7. Bied als actie gratis iets extra's aan wanneer men een behandeling boekt voor een bepaalde periode. Bijvoorbeeld een gratis handmassage bij een een nabehandeling of een manicure behandeling bij een nieuwe set kunstnagels. Je klant zal dit zeker waarderen en mogelijk juist in die periode sneller een afspraak maken.

6. De tijd van Sinterklaas en Kerst staan alweer voor de deur. Maak je al gebruik van waardebonnen? Dit is een cadeau wat zeer makkelijk door je klanten is te geven aan andere potentiële klanten. Dit kun je extra stimuleren onder je vaste klanten door bijvoorbeeld bij de aanschaf van een waardebon met een minimale waarde van €25,00 een gratis product aan je klant te geven oplopend tot een gratis behandeling. Hiermee promoot je op een slimme manier je salon bij anderen.

5. Geef een gratis product of behandeling weg als je vaste klant bijvoorbeeld drie nieuwe klanten bij je aanbrengt. Wanneer je vaste klant tevreden is over je wil deze maar wat graag je visitekaartje geven aan haar familie, kennissen en relaties. Zeker als ze daar ook nog wat voor terug krijgt.

4. Ben je al begonnen met een nieuwsbrief voor je salon? Dit is een goedkope manier om je salon te promoten en deze 10 tips makkelijk in de praktijk te brengen. Je kunt dit natuurlijk per post doen een paar keer per jaar met een mooie flyer, maar goedkoper en sneller is een e-mail nieuwsbrief. Hiervoor zijn gratis tot betaalde programma's beschikbaar zoals http://www.ymlp.com/nl/ of http://mailchimp.com/ Maak een e-mailadres aanmeldveld op je internetsite of vraag aan je klant om hun gegevens in ruil voor bijvoorbeeld een flesje nagelriemolie. Met een druk op de knop kun je vervolgens al je klanten bereiken voor nieuws, aanbiedingen, acties, vakantie, etc.

3. Heb je klanten die al jaren hetzelfde willen? Probeer hierop in te spelen door de klanten eens iets nieuws te laten proberen. Bijvoorbeeld klanten die altijd een naturel look willen hebben voor hun nagels of alleen een manicure behandeling bij je laten doen. Geef deze eens éénmalig een gratis gelpolish behandeling. Ineens hebben ze mooi gekleurde nagels waarop ze vast positieve reacties krijgen en ze hoeven deze minimaal 2 weken lang ook niet te verzorgen. Wie weet bevalt ze dit zo goed dat ze makkelijker open staan voor nieuwe behandelingen en producten.

2. Ben je al actief op social media? Gebruik je al Twitter en Facebook Pages voor je salon? In aanvulling op je nieuwsbrief is dit ook een makkelijke en snelle manier van promotie en communicatie met je klanten en potentiële klanten. Plaats hier leuke weetjes, nieuws en aanbiedingen. Ook foto's van de mooie creaties die je hebt gemaakt levert altijd leuke respons op en is weer reclame voor jezelf. Ook je klanten kunnen bijvoorbeeld op je Facebook hun eigen ervaringen kwijt of je kunt klanten stimuleren om een foto te laten plaatsen op je pagina van hun nagels. Dit kunnen ze uiteraard doen omdat ze het leuk vinden, maar je kunt het ook extra stimuleren door een gratis product in het vooruitzicht te bieden.

1. Heb je al een klantenkaart of spaarkaart geïntroduceerd? Hiermee creëer je direct een vast klantenbestand, een klant is namelijk gevoelig voor korting, en in ruil voor de gegevens kun jij je klant belonen. Wanneer deze spaarkaart vol is kan de klant korting krijgen of een gratis behandeling. Om je product verkoop te stimuleren kun je ook een productpakket weggeven of korting geven bij een volle spaarkaart. Deze gegevens kun je weer gebruiken zodat je contact kunt opnemen met je klant en voor verschillende marketingdoeleinden zoals een mailing, e-mail nieuwsbrief of het in kaart brengen van je klantenkring.

Nieuws

Nieuwsbrief ontvangen?

Gewijzigde openingstijden 6 t/m 26 augustus

Wij zijn gedurende de vakantieperiode gewoon geopend. Alleen kennen wij in de periode van 6 t/m 26 augustus gewijzigde openingstijden. Lees meer »

Zomerkorting - Blink Lashes - Pure Lashes - MyLash Lift

Maar liefst 20% zomerkorting op Blink Lashes, Pure Lashes & MyLash Lift 29-6-2018 t/m 4-7-2018. Lees meer »

Florence Nails Sunday Sale

Zondag 3-6-2018 ontvang je 10% korting over je aankopen van Florence Nails in onze webshop Lees meer »

Diamantstraat 1 C
7554 TA Hengelo Ov.
Routebeschrijving » / Contact »