Jouw nagelstudio - vermijd de volgende misstappen

Geplaatst op 08-09-2012

Delen

Een succesvolle nagelsalon beginnen of verder uitbouwen is natuurlijk een hele opgave en hier komen veel facetten bij kijken. Niet alleen het belang van goede en mooie nagels kunnen zetten en verzorgen, maar ook zakelijk inzicht is van belang. Vermijd de volgende 5 misstappen.

1) De gekozen locatie kan direct het verschil maken. Als je al niet een vast klantenbestand hebt kan een goede locatie voor je salon je snel een stap verder brengen. Bijvoorbeeld, als je salon gevestigd is op een niet zichtbare locatie zul je geen spontaan binnenlopende klanten krijgen. Als parkeergelegenheid een probleem is zullen klanten wel twee keer nadenken voordat ze een bezoek brengen aan je salon. Echter door je salon te vestigen in of nabij een drukke winkelstraat of toegangsweg zul je wel veel meer mogelijkheden hebben om je klantenbestand uit te breiden.

2) Het is misschien vanzelfsprekend, maar wees er zeker van dat je nageltafel opgeruimd, schoon en netjes is. Als een klant het vermoeden heeft dat je onhygiënisch werkt zul je mogelijk niet alleen de klandizie verliezen, maar zal dit ook je reputatie geen goed doen. Slechte mond tot mond reclame of een recensie via internet of social media kan moeilijk zijn om te herstellen.

3) Werk je in een kapsalon, schoonheidssalon, zonnestudio of huur je ergens anders een ruimte bij in? Zorg dat jij je daar goed voelt en ook met de andere medewerkers het goed kunt vinden. Als jij je niet op je plekt voelt in je eigen omgeving zal ook je klant dit merken en zullen ook je behandelingen en nagels eronder lijden. Dergelijke negatieve energie wordt snel opgepikt door je klant en deze denkt vervolgens wel twee keer na om weer een afspraak te boeken.

4) Onderhoud een plezierige en ook vertrouwelijke relatie met je klant. Je hoeft geen kletsmajoor te zijn om je klant op haar gemak te laten voelen. Een klant wil graag een relaxte sfeer, dus vertrouwen in jouw professionaliteit is het belangrijkste. Een ontevreden klant zal niet snel een fooi geven en ook niet snel terugkeren.

5) Iedere klant is belangrijk. Behandel je klant met egards en je krijgt er een loyale klant voor terug. Als een klant merkt dat je gehaast en afgeleid bent hoef je er niet vanuit te gaan dat deze weer een afspraak bij je boekt. Neem de tijd voor je klant en geef deze de volle aandacht en service. Dit zal resulteren in niet alleen tevreden klanten, maar ook in een goede reputatie en positieve mond tot mond reclame.

Nieuws

Nieuwsbrief ontvangen?

Happy LoveNess Shopping 17-1-2020 t/m 20-1-2020

Happy LoveNess Shopping! Vanaf vrijdag 17-1-2020 t/m maandag 20-1-2020 kun je profiteren van 15% KORTING over je LoveNess aankopen in onze webshop en in de groothandel. Lees meer »

Onze openingstijden rond de feestdagen

Graag informeren wij je over onze openingstijden rond de feestdagen. Wij verzoeken je hiermee rekening te houden voor bestellingen of bezoek aan de groothandel Lees meer »

Sorry, wij zijn maandag en donderdag even gesloten

Wij zijn maandag 16-12-2019 en donderdag 19-12-2019 even gesloten van 12:00-14:00 uur Lees meer »

Diamantstraat 1 C
7554 TA Hengelo Ov.
Routebeschrijving » / Contact »